اطلاعیه مطبوعاتی مشترک کمیته هماهنگی‌ اعتصابات پناهجویان در آلمان و گروه‌های حامی‌ و مدافع پناهجویان


شکستن انزوا-راهپیمایی اعتراضی پناهجویان از ورتسبورگ به برلین

چندی پیش فراخوانی از سوی کمیته هماهنگی‌ اعتصابات پناهجویان منتشر شد که در آن جمع های شناخته شده و فعال در حوزه پناهجویی دعوت به برگزاری جلسه‌ای جهت سازماندهی پروژه ای دیگر در مسیر مبارزات بهم پیوسته پناهجویان در آلمان شدند.مبارزه ای که از تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۲ در وورزبورگ(بایرن) آغاز شد و اکنون به بیش از ۷ شهر در ۴ استان کشیده شده و در حال گسترش به مقیاس وسیع تری می‌باشد.سرانجام جلسه در روزهای ۴ و ۵ اگوست ۲۰۱۲ در فرانکفورت با حضور کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان و نمایندگان گروه های مختلف برگزار گردید .

پروژه مورد بحث این جلسه طرح ریزی حرکتی بود که اعصتابیون را در پایتخت به گرد یکدیگر می آورد. طی دو روز بحث و گفتگو برای عملی‌ کردن حرکت به سمت برلین به عنوان پایتخت جمهوری فدرال آلمان، بر روی طرحی پیشنهادی و اولیه (راهپیمایی پناهجویان و اعتصاب در برلین) گفتگوهای تئوریک و تاکتیکی صورت پذیرفت

در پایان جلسه ۲ مسیر مجزا از شهر ورتسبورگ به عنوان شمالی‌ترین شهر استان بایرن انتخاب گردید ،که مسیر اول مسیری کوتاه برای راهپیمایی و مسیر دوم، بلند و با وسیله نقلیه تا برلین طی‌ خواهد شد، که در هر دو این مسیر ها،حضور پناهجویان و فعالین را به همراه خواد داشت و با بررسی و رایزنی درباره جزئیات آن،تاریخ حرکت به سمت برلین در روز 8 سپتامبر 2012 تثبیت گردید..

جلسه دو روزه به شکل گیری پنج کارگروه برای پیشبرد و پیاده سازی پروژه منتهی شد که این ۵ کارگروه به ترتیب:
کارگروه مالی،کارگروه تدارکات هر ۲ مسیر،کارگروه ارتباطات،کارگروه مستند سازی و کارگروه رسانه می باشند.

تراکت‌ها و فراخوان تبلیغاتی این پروژه به چندین زبان تهیه و ترجمه خواهد شد و در چند روز آینده در سایت‌های اینترنتی اعتصابات پناهجویان در شهرهای مختلف و همچنین وبسایت های رسمی فعالین حوزه پناهجویی منتشر خواهد شد..

از تاریخ 23 آوگوست 2012 در شهر اِرفورت استان گوتینگن، کمپ تابستانی “بِرِک ازولِیشن” شروع به کار خواهد کرد که توسط گروه های “صدای پناهجویان” و “کاروان برای حقوق پناهجویان و مهاجران” برنامه ریزی شده است. ضمن همبستگی کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان در آلمان و حاضرین در جلسه با اهداف برپاکننده کمپ تابستانی “بِرِک ایزولیسن”، اعلام می داریم که پروژه راهپیمایی تا شهر برلین و اهداف کمپ از یکدیگر مجزا نیست، بلکه راهپیمایی، یکی از پروژه هایی است که این کمپ و بانیانش به صورت جدی بر روی آن انرژی می گذارند.به همین دلیل، در دو تاریخ مجزا که در روزهای آینده توسط رسانه های مجازی اعلام خواهیم نمود، در روز نخست کمیته هماهنگی اعتصابات برای معرفی چادرهای اعتراضی و کارکرد آنها کنفرانس و کارگاه آموزشی برگزار خواهد کرد و در روز دوم جلسه هماهنگی پروژه راهپیمایی را در دستور کار قرار خواهد داد.
ما بر آنیم که طی یک حرکتی فراگیر و فراملی انزوایی را که بر ما تحمیل شده بشکنیم.سازماندهی ما علیه دیپورت و برای بستن کمپ های پناهجویی و محدودیت تردد در تمام آلمان است

-کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان در آلمان (ورتسبورگ،آب،برلین،رگنسبورگ،دوسلدرف

 

 

 

Leave a comment